Το Σάββατο 16/12 περπατάμε στα χνάρια της βυζαντινής και μεσαιωνικής Αθήνας. Τί απέγιναν οι φιλόσοφοι μετά την έλευση των χριστιανών, ποιές βασιλοπούλες έβγαλε η κάποτε λαμπρότερη πόλη και ποιά μυστικά υπόγεια περάσματα την διατρέχουν; Επικοινωνείστε μαζί μας και εξασφαλείστε θέση.
Σας ευχαριστούμε για την συμμετοχή και το μεγάλο σας ενδιαφέρον!
Οικ. ενίσχυση: 7€
Συντονισμός: Δέσποινα Σολκίδου.
Τηλ. εκδήλωσης ενδιαφέροντος 2109216890, 6974470219
Ο Γιώργος Κοντογιώργης για το Βυζάντιο, τη θέση του στην κοσμοϊστορία, τη σχέση του με την «αρχαιότητα», τη Δύση, την Ανατολή και το νέο ελληνισμό. Σε μια εκ βάθρων αναπροσέγγιση του Βυζαντίου υπό το πρίσμα της μακραίωνης εποποιίας του ελληνισμού.
Στο αμφιθέατρο του ιδρύματος Εικαστικών Τεχνών και Μουσικής Βασίλη και Μαρίνας Θεοχαράκη (Βασιλίσσης Σοφίας και Μέρλιν) ο καθηγητής Γιώργος Κοντογιώργης θα παρουσιάσει κατά την φετινή περίοδο σε έξι διαλέξεις τα συμπεράσματα της έρευνάς του για το Βυζάντιο. Ο ομιλητής επικαλούμενος τις πηγές θα αναδείξει την απολύτως παραμορφωτική και καταφανώς ιδεολογική ανάγνωση του Βυζαντίου, που διαμόρφωσε η νεότερη ιστοριογραφία, προκειμένου να νομιμοποιήσει την ηγεμονία της Δύσης και μια αντίληψη της κοσμοϊστορίας που να την δικαιώνει. Το εγχείρημα αυτό επέβαλε την ταξινόμηση του Βυζαντίου ως ξένου προς την Ευρώπη πολιτισμού, την τοποθέτηση του Μεσαίωνα ως μέτρου της ιστορικής εξέλιξης και ως γέφυρας που συνδέει την «αρχαιότητα» με τη νεότερη εποχή. Το εγχείρημα αυτό θέτει προφανώς ως προαπαιτούμενο την παραδοχή ότι ο ελληνικός κόσμος δεν νομιμοποιείται να επικαλείται την ιστορική του συνέχεια, και μάλιστα ότι η ανασύνδεσή του με την αρχαιότητα έγινε μέσω της Δύσης και συγκεκριμένα με τη μετακένωση του ευρωπαϊκού διαφωτισμού σ’αυτήν.
Θέατρο Ιλίσσια - 'Έναρξη : 29 Νοεμβρίου 2017
Το εμβληματικό κείμενο του «ευφυούς» Έλληνα διανοητή, κοινωνιολόγου, δημοσιογράφου, συγγραφέα και ποιητή Ευάγγελου Λεμπέση, γραμμένο μέσα στην κατοχή, έρχεται στις μέρες μας να υψώσει ισχυρή ασπίδα στη χυδαιότητα, την αναξιοκρατία και τα κοινωνικά συστήματα που ποδοπατούν την ανθρώπινη ζωή.
Η λόγια καθαρεύουσα που χρησιμοποιεί, σαν γλώσσα της εποχής του, γίνεται δυνατό θεατρικό εργαλείο στο στόμα και στο σώμα του νέου δυναμικού performer Χάρη Φλέουρα, με τόπο την κωμωδία και υπόβαθρο την ανθρώπινη δουλεία.
«Η βλακεία είναι ανίκητη κι αυτό μας οδήγησε σ’ αυτό το διδακτορικό μας». Σταμάτης Κραουνάκης, Χάρης Φλέουρας.
«Οι βλάκες είναι οι δυνάστες της ανθρωπότητος». Ευάγγελος Λεμπέσης.
Η 7η Νοεμβρίου θα μείνει στην ιστορία της Τέχνης ως η ημέρα αποκάλυψης ενός ακόμη αριστουργήματος της ανθρώπινης δεξιοτεχνίας. Μόνο που η αποκάλυψη αυτή αφορά ένα αντικείμενο που τα ανθρώπινα χέρια έπλασαν πριν από 3.500 χρόνια σε κάποιο εργαστήριο της μινωικής Κρήτης. Το αντικείμενο αυτό δεν έχει όμοιο του, διότι αν κανείς το παρατηρήσει φευγαλέα, θα μπορούσε να σκεφτεί πως πρόκειται για ένα ανάγλυφο της εποχής της Αναγέννησης.
Πρόκειται για ένα μικροσκοπικό εύρημα, σε έναν τάφο της αρχαίας Πύλου που το άπειρο μάτι ενός κοινού ανθρώπου, θα το εκλάμβανε ως άλλη μια πετρούλα γύρω από την αρχαιολογική ανασκαφή. Οι έμπειροι αρχαιολόγοι ωστόσο, αν και τους διέφυγε στην αρχή η σπουδαιότητα του ευρήματος, μετά από 2 χρόνια αφού καθάρισαν την πετρούλα, ανακάλυψαν ένα ανάγλυφο πάνω σε αχάτι, χρώματος καστανού.
Προσφορά ζωής, έμπρακτη αλληλεγγύη για τον συνάνθρωπο.
Η ANEK LINES “έστειλε” χθές (Τετάρτη 8 Νοεμβρίου) μήνυμα αλληλεγγύης και προσφοράς στον συνάνθρωπο, μέσα από την 11η Εθελοντική Αιμοδοσία που πραγματοποίησε, στα Κεντρικά Γραφεία της εταιρείας, στα Χανιά, σε συνεργασία με το Σύλλογο Eθελοντών Αιμοδοτών «Άγιος Ιωάννης» και το Γενικό Νοσοκομείο Χανίων. Παράλληλα, για 2η συνεχή χρονιά πραγματοποιήθηκε δειγματοληψία για Δωρεά Μυελού των Οστών.
Με τη συμμετοχή δεκάδων εθελοντών, της ANEK LINES – εργαζομένων, πληρωμάτων, στελεχών- και Χανιωτών, συγκεντρώθηκαν σχεδόν 30 πολύτιμες μονάδες αίματος, ως ελάχιστο δείγμα προσφοράς, ελπίδας και αισιοδοξίας.