Επιμέλεια : Ιωσήφ Παπαδόπουλος.
Έχω πολλές φορές πει, με κίνδυνο να χαρακτηριστώ γραφικός, ότι νοιώθω πολύ τυχερός και ευλογημένος συγχρόνως που συναντώ σ' αυτή την πολύχρονη δημοσιογραφική περιπλάνησή μου ανθρώπους προικισμένους, ανθρώπους με ταλέντο, ανθρώπους που αποδεικνύουν με τη σκέψη και τα έργα τους πως αυτή η χώρα δεν χάθηκε και μπορεί να ελπίζει σε ένα καλύτερο μέλλον.
Η σημερινή μου συνάντηση με τον μουσικοδιδάσκαλο και ξυλογλύπτη Μίλτο Σελητσανιώτη υπήρξε η αιτία να συγκινηθώ σε τέτοιο βαθμό που σε τρεις περιπτώσεις δεν κατάφερα να συγκρατήσω τα δάκρυά μου.
Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε και ολοκληρώθηκε, το τριήμερο 21 έως 23 Οκτωβρίου το 3ο Φεστιβάλ Σκαφών Αναψυχής ‘’Aegean Yachting Festival’’ στο νησί της Ρόδου.
Οι ευκαιρίες για επενδύσεις στον θαλάσσιο τουρισμό και η ανάγκη διασύνδεσης της περιοχής, σαν στρατηγικό κόμβο του yachting για ανάδειξη των υπηρεσιών του, επισημάνθηκαν μεταξύ άλλων στη διάρκεια του 3ου Aegean Yachting Festival που πραγματοποιήθηκε φέτος στη Νέα Μαρίνα Ρόδου.
Τα εγκαίνια πραγματοποιήθηκαν παρουσία πλήθους κόσμου, υπό τους ήχους της Φιλαρμονικής Ορχήστρας Ρόδου και ολοκληρώθηκαν με ένα φαντασμαγορικό show πυροτεχνημάτων και μπουφέ που παρέθεσε η διοργανώτρια εταιρεία στους παρευρισκόμενους.
Ένα συναρπαστικό “επιστημονικό ταξίδι στο χρόνο”, πραγματεύεται η έκθεση Ναυπηγικής “Όλα με το Χέρι” του κου Εμμανουήλ Β. Γαλλιάκη, Διπλ. Ναυπηγού Μηχανικού – Μηχανολόγου Μηχανικού, που φιλοξενεί η ΑΝΕΚ LINES στα Κεντρικά της Γραφεία στα Χανιά .
Μια πορεία ήθους και ευθύνης με “πυξίδα” την τεχνογνωσία ξεδιπλώνεται μέσα από 98 επιστημονικά εργαλεία - αντικείμενα και 56 σπάνια εξειδικευμένα βιβλία που δώρισε ο κος Γαλλιάκης στην ΑΝΕΚ, από την προσωπική επαγγελματική και οικογενειακή του συλλογή.
Ο κος Εμμ. Γαλλιάκης υπήρξε ένας από τους πρώτους διπλωματούχους ναυπηγούς της χώρας μας και πρώτος στην ιδιαίτερη πατρίδα του το Ρέθυμνο. Σπούδασε στην Ιταλία και συγκεκριμένα στην Τεργέστη, ως Ναυπηγός Μηχανικός, δεδομένου ότι αντίστοιχη σχολή δεν υπήρχε τότε στην Ελλάδα. Επιστρέφοντας στην πατρίδα, εγκαταστάθηκε στον Πειραιά και μαζί με άλλους συναδέλφους του δημιούργησαν το 1967 ένα από τα πρώτα ναυπηγικά γραφεία με ειδικότητα κυρίως στις μετασκευές και τις νέες κατασκευές επιβατηγών-οχηματαγωγών πλοίων.
Επιμέλεια : Ιωσήφ Παπαδόπουλος.
Το συναίσθημα που ένοιωσα περπατώντας μέσα σε ένα θερμοκήπιο μπανάνας, στο χωριό Άρβη Λασηθίου, είναι πέρα και πάνω από κάθε περιγραφή! Είχα την εντύπωση πως... διακτινίστηκα ξαφνικά στις μπανανοφυτείες της Αφρικής!
Ξεναγός μας στο θερμοκήπιο μπανάνας του κ. Μιχάλη Βαρδάκη ήταν και πάλι ο γεωλόγος Μάνθος Αντωνάκης, τον οποίο γνωρίσαμε στο σύγχρονο θερμοκήπιο ντομάτας που διατηρεί με τον αδελφό του Μανώλη στη Γρα Λυγιά Ιεράπετρας. Πλήρης η περιγραφή του Μάνθου για την καλλιέργεια της μπανάνας, την αντιμετώπιση των ασθενειών, τον τρόπο με τον οποίο λέγεται ότι ήρθε το φυτό στην Κρήτη, τον χρόνο ωρίμανσης, συγκομιδής και διάθεσης του καρπού στην αγορά, ακόμη και για τη γιορτή της μπανάνας που πραγματοποιείται κάθε χρόνο στα μέσα Αυγούστου στην Άρβη!
Επιμέλεια : Ιωσήφ Παπαδόπουλος.
Νέα τροπή πήρε σήμερα στο Πολυμελές Πλημμελειοδικείο Αθηνών η υπόθεση των μετόχων της Τράπεζας της Ανατολής κατά της Εθνικής Τράπεζας της Ελλάδος, με την παρουσία του δικηγόρου Ρόδου κ. Γιάννη Καραμιχάλη και του Λευτέρη Ρήνου, ο οποίος κίνησε εξ αρχής την υπόθεση αυτή μέσω της δικαστικής οδού συσπειρώνοντας γύρω του πάνω από 60 μετόχους της Τράπεζας της Ανατολής.
Επιμέλεια : Ιωσήφ Παπαδόπουλος.
Πολλά μπορεί να διαβάσει κανείς για τη Μονή Τοπλού αρκεί να ανατρέξει στις μηχανές αναζήτησης του διαδικτύου. Αυτά όμως που μου αποκάλυψε στην κάμερα ο πρώην ηγούμενος της Μονής, πατήρ Φιλόθεος Σπανουδάκης, είμαι βέβαιος ότι δεν έχουν ακουστεί ξανά, στον βαθμό τουλάχιστον που αφορούν στην ιστορία της Μονής, στην ονομασία της, στην τεράστια έκταση γης που της ανήκει και στον τρόπο με τον οποίον αυτή περιήλθε στην κατοχή της, στα ιερά κειμήλια και έγγραφα που κοσμούν το μουσείο της, στο οινοποιείο και ελαιουργείο της και τον τρόπο με τον οποίον αυτά ξεκίνησαν να λειτουργούν και να φθάσουν σήμερα στο σημείο να αποτελούν σημεία αναφοράς για την ποιότητά τους.
Ευχαριστούμε την εταιρεία "ANEK LINES"
Επιμέλεια : Ιωσήφ Παπαδόπουλος.
Το φοινικόδασος στο Βάϊ είναι η πιο μεγάλη έκταση φοινίκων του Θεόφραστου και απέχει 30 μόλις χιλιόμετρα απ' τη Σητεία, ενώ βρίσκεται κοντά στο Παλαίκαστρο.
Η επιμήκης κοιλάδα του Βάϊ, 200 περίπου στρεμμάτων, με φοίνικες που φθάνουν ως τη θάλασσα, ξεπροβάλλει ξαφνικά ανάμεσα σε λόφους με θυμάρια, ελαιώνες και αμπέλια.
Οι φοίνικες του Θεόφραστου για να αναπτυχθούν χρειάζονται παραθαλάσσιες περιοχές με ξηρό και θερμό κλίμα και μικρές κοιλάδες με ρέματα ή με υψηλή υγρασία εδάφους. Αυτές ακριβώς οι συνθήκες επικρατούν στο Βάϊ.
Επιμέλεια : Ιωσήφ Παπαδόπουλος.
Πηγή : https://www.stelapts.com/el/minoan-palace/
Ο τυφώνας που χτύπησε την περιοχή το καλοκαίρι του 1901 (υπάρχουν πληροφορίες ότι ξερίζωσε 4000 δέντρα) ανάγκασε τον Hogarth να εγκαταλείψει επειγόντως την ανασκαφή αφού ο ίδιος γλίτωσε τον πνιγμό από θαύμα.
Εξήντα χρόνια μετά τον Οκτώβρη του 1961, η ανασκαφή ξεκινά πάλι με τον άνθρωπο που έμελλε να αναδείξει το Μινωϊκό ανάκτορο της Κάτω Ζάκρου.
Η πεποίθηση του Νικολάου Πλάτωνα ότι εκεί, στο ανατολικώτερο άκρο της Κρήτης, πρέπει να βρίσκεται κάποιο ανάκτορο βασίστηκε σε κεραμικά ευρήματα υψηλής αισθητικής που μόνο κάποιο άγνωστο ανακτορικό εργαστήριο θα μπορούσε να έχει παράξει.
Επιμέλεια : Ιωσήφ Παπαδόπουλος.
Θλιβερή η εικόνα σήμερα το πρωί στους δρόμους της Σητείας. Με αυτοκίνητα στοιβαγμένα το ένα επάνω στο άλλο ή σκαρφαλωμένα σε πεζούλες και πλατείες. Με τόση λάσπη στους δρόμους, που ήταν σχεδόν αδύνατο να κυκλοφορήσει κανείς λόγω της ολισθηρότητας. Με σπασμένες προσόψεις καταστημάτων, γραφείων και ξενοδοχείων. Με τα οχήματα της Πυροσβεστικής να μάχονται να αντλήσουν με τις μάνικες τα νερά απ' τα υπόγεια. Μοτοσυκλέτες αναποδογυρισμένες, σπασμένες, άχρηστες. Με τους πληγέντες να κοιτούν αποσβολωμένοι τις κατεστραμμένες περιουσίες τους και να προσπαθούν με ό,τι βρουν να απομακρύνουν τα νερά και τη λάσπη απ' τα μαγαζιά και τις επιχειρήσεις τους.
Επιμέλεια : Ιωσήφ Παπαδόπουλος.
Ένα από τα έργα που τράβηξαν το ενδιαφέρον όσων επισκέφτηκαν τον χώρο όπου 13 ξυλογλύπτες από όλη την Ελλάδα σκάλισαν επάνω στο ξύλο μορφές της Κρητικής μυθολογίας, μηδέ εμού εξαιρουμένου, ήταν ο Μινώταυρος της Κύπριας γλύπτριας Άντρη Παφίτη.
Είχα την ευκαιρία να μιλήσω με την ταλαντούχο Άντρη και να μου εξηγήσει γιατί ο Μινώταυρός της δεν έχει καμία σχέση με το αιμοσταγές θηρίο που κατασπάραζε ανθρώπινη σάρκα στον Λαβύρινθο του παλατιού του Μίνωα.