Σχόλια - Φωτογραφίες : Ιωσήφ Παπαδόπουλος.
Μετά από κάθε νεροποντή, η ίδια κατάσταση στην Κάσο (και όχι μόνο), τα ίδια προβλήματα, οι ίδιες ζημιές. Και μετά, αιτήσεις επί αιτήσεων για βοήθεια, προκειμένου να φτιαχτούν οι δρόμοι και να αποζημιωθούν τα νοικοκυριά που πνίγηκαν στη λάσπη. Και παράπονα, που δεν έγιναν αντιπλημμυρικά έργα, και γκρίνια, γκρίνια, γκρίνια. Κοινός παρονομαστής, όμως, ένας. Πάντα ο ίδιος και αναμενόμενος : Ξεχείλισαν οι χείμαρροι, χάλασε το οδικό δίκτυο και τα φερτά υλικά παρέσυραν τα πάντα στο πέρασμά τους και έβαψαν κόκκινη τη θάλασσα. Και σε λίγο καιρό θα μπαζωθεί και η καινούργια μαρίνα και να δούμε πού θα λιμενίζονται τα σκάφη. Ενός κακού μύρια έπονται, άλλωστε. Και ας μην πει κάποιος ότι αν μπαζωθεί η μαρίνα θα έρθει η μπίγα να την εκβαθύνει, γιατί κανείς δεν θα τον πιστέψει.
Η ωραία... κοιμωμένη!
Θυμάται, φωτογράφισε, βιντεοσκόπησε και σχολιάζει ο Ιωσήφ Παπαδόπουλος.
Ήταν όμορφη, αφημένη στην αγκαλιά του βυθού, εκατό περίπου μέτρα απόσταση από το εκκλησάκι του Αϊ Νικόλα, στη Μακρά της Κάσου. Σφουγγάρια και κοχύλια στόλιζαν το κορμί της και ο αμμώδης βυθός συντρόφευε τα όνειρά της...
Την είχε εντοπίσει ένας φίλος μου, καθώς κολυμπούσε κοντά στη νοτιοανατολική ακτή της Μακράς. "Υπάρχει μια μεγάλη παλιά άγκυρα εδώ", μου είχε πει, αλλά δεν του έδωσα σημασία. Όταν όμως την είδα κι' εγώ, κατάλαβα πόσο δίκιο είχε! Καθώς την παρατηρούσα μέσα απ' το γυαλί της μάσκας, σχημάτισα την εντύπωση πως με περίμενε, πως δεν βρισκόταν τυχαία εκεί, πως το ξύπνημά της έμελλε να είναι το ίδιο αναπάντεχα εντυπωσιακό, όπως ήταν και η τραγική της απώλεια...
Αγαπητέ κύριε Διευθυντά,
Αν ανατρέξετε στην μνήμη σας, και περί το έτος 390 π.X., θα θυμηθείτε ότι η παρακμάζουσα, αλλά προηγμένη σε επιστήμες, τέχνες και πολιτισμό, Ρωμαϊκή αυτοκρατορία, είχε περιέλθει σε δεινή θέση. Ο αρχηγός των Γαλατών Βρέννος, κατανίκησε τον διασκορπισμένο Ρωμαϊκό στρατό και ήταν έτοιμος να εισέλθει στην Ρώμη. Ο διοικητής της πόλεως, Κάμιλλος Φούριος, φοβούμενος τις απώλειες σε ανθρώπινες ζωές, αλλά και την πλήρη καταστροφή μνημείων, έργων τέχνης και πολιτισμού, οι οποίες ήταν στις συνήθεις πρακτικές των βαρβάρων, πρότεινε στον Γαλάτη αρχηγό την αποχώρηση των Γαλατικών ορδών, με αντάλλαγμα χρυσό. Αυτός εδέχθη την ανταλλαγή και η διαδικασία ξεκίνησε άμεσα με μέσον μία γιγάντια ζυγαριά, η οποία, από την μια της πλευρά είχε δίσκο, πάνω στον οποίο οι Γαλάτες τοποθέτησαν δικά τους σταθμά. Από την άλλη μεριά, πάνω στον αντίστοιχο δίσκο, τοποθετούσαν οι Ρωμαίοι χρυσά αντικείμενα, αλλά, όσα και να μετέφεραν από τα θησαυροφυλάκια τους, όσα και να κατέθεσαν οι πολίτες της Ρώμης, συγκέντρωναν μόνο το 1/3 του βάρους που απαιτείτο.
Κατά την διάρκεια της πρόσφατης επίσκεψής μου στο ακριτικό Καστελλόριζο, είχα την ευκαιρία να συνομιλήσω με την αγροτική ιατρό κυρία Βασιλική Διγώνη. Μια πολύ ελκυστική γυναίκα που προσπαθεί, στο ξεκίνημα της ιατρικής της σταδιοδρομίας, να εξυπηρετήσει τις ανάγκες θεραπείας και περίθαλψης των 250 μόλις κατοίκων ενός μικρού νησιού, αντιμετωπίζοντας όλα τα προβλήματα ενός τόπου που στερείται ιατρού ειδικότητας, ακτινοδιάγνωσης και μίας έστω νοσηλεύτριας!
Στα πλαίσια των εκδηλώσεων του "Ιωνικού Κέντρου", το οποίο έκανε αφιέρωμα στην Χίο από 4 έως 25 Νοεμβρίου, πραγματοποιήθηκε συναυλία αφιερωμένη στη Θεατρική Μουσική της Χίου. Σ’ αυτή τη μουσική περιπλάνηση ακούστηκαν τραγούδια που έχει γράψει ο Γιώργος Μισετζής, για θεατρικά έργα που παρουσιάστηκαν στη Χίο από το 1996 μέχρι και σήμερα. Οι περισσότερες παραστάσεις είναι παραγωγές του "Ομηρείου Πνευματικού Κέντρου Δήμου Χίου" και ταξίδεψαν, μάλιστα, εκτός Χίου αλλά και εκτός Ελλάδος.
Ο 4-χρονος TOHATSU κινητήρας των 8 και 9.8ΗΡ είναι ο πιο ελαφρύς (37 κιλά!) και compact κινητήρας στην κατηγορία του. Από την αγορά χαρακτηρίζεται σαν «ο κινητήρας που δεν ζητάει πολλά», κάνοντας οποιαδήποτε δουλειά στο σκάφος εύκολη. Συγκρινόμενος με άλλους του ανταγωνισμού, ο 8 και 9.8ΗΡ της TOHATSU ζυγίζει από 5 έως 10 κιλά λιγότερο. Ο 2-κύλινδρος, 209 κυβικών κινητήρας συμμορφώνεται με τις περιβαλλοντικές προδιαγραφές για την εκπομπή ρύπων ΕΡΑ 2006 , CARB 2008 , 3 Stars.
Ένα σκηνικό παιγνίδι με τον χρόνο και την παράδοση.
Επτά χρόνια μετά το πρώτο ανέβασμα του έργου, το Θέατρο του παπουτσιού πάνω στο δέντρο επανέρχεται με την αγαπημένη παράσταση "Η Κανέλα και το Δυοσμαράκι", με νέους συντελεστές.
Η Κανέλα ζει στη Χώρα του Χθες, έναν ονειρικό τόπο πάνω από τον κόσμο, αθάνατη μα εντελώς μόνη. Περνάει τον καιρό της παίζοντας με τα είδωλα που της φέρνει από τη γη ο μεγάλος μαγικός της καθρέφτης.
Το Δυοσμαράκι βασιλεύει σ’ ένα μεγάλο κράτος, που δεν είναι ούτε στο χθες, ούτε στο σήμερα, αλλά βρίσκεται πάντα μια μέρα μπροστά, γι' αυτό λέγεται η Χώρα του Αύριο.
Και ενώ υπεγράφη ήδη το τρίτο μνημόνιο (λέγε με σύμβαση παραχώρησης εθνικής κυριαρχίας - ΣΥ.Π.Ε.Κ.), εμείς εδώ το χαβά μας, που λένε και οι εξ ανατολών γείτονες (με βλέπω στο τέλος να μιλάω άπταιστα την τουρκική γλώσσα με τόσα τούρκικα σίριαλ που μας δείχνουν τα κανάλια των μέσων της μαζικής μας αποβλάκωσης). Ο κ. Στέφανος Τσίπας συνεχίζει, λοιπόν, και ολοκληρώνει τις πρωτοφανείς και... "θρασύτατες" καταγγελίες του, αναφέροντας τα ονόματα των τραπεζικών, πολιτικών, δικαστικών και δημοσιογράφων που, με τον ένα ή τον άλλο τρόπο, ενεπλάκησαν, κάλυψαν ή αποσιώπησαν το μεγάλο σκάνδαλο της Εμπορικής Τραπέζης.
Ανεξάρτητα από το ποια θα είναι η έκβαση της νέας δίκης, από την οποία θα περάσει ο "συνάδελφος" δημοσιογράφος κ. Κώστας Βαξεβάνης, γεγονός είναι ότι τα αντανακλαστικά της Ελληνικής Δικαιοσύνης λειτούργησαν αυτή τη φορά, και μάλιστα, σχεδόν αστραπιαία! Δεν πέρασαν παρά επτά μόλις ημέρες (!) από την άσκηση έφεσης κατά της απόφασης που αθώωσε τον κ. Κώστα Βαξεβάνη, από τους δικηγόρους κα Μ. Εξαρχουλάκου, κ. Εμμ. Παπαδάκη και τον επιχειρηματία-δημοσιογράφο κ. Οδυσσέα Τηλιγάδα, και ο κ. Εισαγγελεύς άσκησε σήμερα αναίρεση κατά της αθωωτικής απόφασης!