Πηγή : http://tvxs.gr/news/eyropi-eop/agorazoyn-nisi-toys-gia-na-glitosoyn-apo-toys-kroisoys
Όταν πάμπλουτοι ξένοι άρχισαν να καταφθάνουν στο νησί τους με ελικόπτερα, οι πέντε από τους έξι κατοίκους του Ουλούα, στη Σκωτία, φοβήθηκαν ότι ο τρόπος ζωής τους θα έφτανε αναπόφευκτα στο τέλος του. Αποφάσισαν τότε να... αγοράσουν το νησί.
Το Ουλούα, με τις παρθένες παραλίες, τους καταπράσινους λόφους και τις απόκρημνες ακτές, τέθηκε προς πώληση τον Ιούλιο από τον έκτο κάτοικο, τον απόγονο μιας αριστοκρατικής οικογένειας στην οποία ανήκει το νησί εδώ και πολλές δεκαετίες. Οι πέντε κάτοικοι βασίζονται σε έναν νόμο που ψηφίστηκε πέρυσι από την κυβέρνηση της Νίκολα Στέρτζον και ο οποίος επιτρέπει να αναβάλλεται η πώληση ιδιωτικών εκτάσεων σε ιδιώτες επενδυτές ώστε να δίνεται η δυνατότητα στις τοπικές κοινότητες να κάνουν αντιπροσφορά για να τις αγοράσουν.
Γράφει ο Σωτήρης Καλαμίτσης.
Ουρές στα εκδοτήρια του ΟΑΣΑ από τους πολίτες που σπεύδουν να προμηθευθούν την ηλεκτρονική κάρτα απεριορίστων διαδρομών. Και γιατί σπεύσατε ρε και συνωστίζεσθε σαν να είσθε στην προκυμαία της Σμύρνης; Δεν το περιμένατε ότι η υπουργάρα ο Μαυραγάνης θα σας έψεγε και γι’ αυτό;
Το θέμα των ημερών λοιπόν η ανοργανωσιά μίας δημόσιας επιχείρησης. Χωρίς σχέδιο, χωρίς πρόγραμμα υποτίθεται πως εκσυγχρονιζόμεθα και πατάσσουμε τη ρεμούλα. Και ο λαός απλώς παραπονείται για την ταλαιπωρία. Μετά το ξεχνάει και αρχίζει το γνωστό τροπάριο «Την ψήφο μου για ένα επίδομα». Ένας λαός κοινωνικώς μερισματούχος, επιδοματούχος, συνταξιούχος από τα 45 που τώρα χαίρεται, επειδή θα κουρέψουν και τα δάνεια που πήρε από την Οργανισμό Εργατικής Κατοικίας, που δεν αντιδρά καθώς κόβουν τη σύνταξη στις χήρες, που αγωνίζεται ακόμη για αναγνώριση πλασματικών χρόνων ασφάλισης. Από πού θα βγουν όλα αυτά τα λεφτά; Όχι από τη λίστα Lagarde, αλλά από την υπερφορολόγηση των ίδιων. Τσιμουδιά για παιδεία και υγεία. Και διερωτώνται εν μέσω αυτού το ζόφου τα συνασπιστήρια:
Γράφει ο Σωτήρης Καλαμίτσης.
Μικρός άκουγα στο ραδιόφωνο ότι η Αυτού Μεγαλειότης ο Βασιλεύς απένειμε το τάδε ή το δείνα παράσημο ή μετάλλιο στον τάδε ή στον δείνα δια τας εξαιρέτους υπηρεσίας του προς το Έθνος κ.λπ. Σχημάτισα, έτσι, την εντύπωση ότι ένα παράσημο ή μετάλλιο δεν μπορεί παρά να είναι μία ύψιστη διάκριση που απονέμεται σε προσωπικότητες μεγάλου διαμετρήματος [όχι σωματικού].
Όταν υπηρετούσα τη στρατιωτική θητεία μου, απόρησα στην αρχή που έβλεπα τα στήθη όλων των ομοιόβαθμων να κοσμούνται από τα ίδια παράσημα. «Μα τί διάολο συμβαίνει;» αναρωτιόμουν, «όλοι οι αξιωματικοί έχουν ανεξαιρέτως διακριθεί για ανδραγαθήματα, για εξαιρετικές υπηρεσίες κ.λπ.;». Μέχρι που πληροφορήθηκα ότι τα περισσότερα από αυτά τα παράσημα απονέμονται σε όλους άμα τη προαγωγή ή τη αποφοιτήσει από κάποια στρατιωτική Σχολή.
Του Κώστα Γεωργουσόπουλου.
Στο μνήμα του μεγάλου τραγικού Αισχύλου που είχε αδελφό τον Κυναίγειρο (εκείνον που στη μάχη του Μαραθώνα όταν έφευγαν τα περσικά πλοία προσπάθησε να κρατήσει με το χέρι του ένα να μην απομακρυνθεί, κάποιος εχθρός τού το έκοψε και κείνος συνέχισε με το άλλο χέρι κι όταν κι αυτό του το έκοψαν προσπάθησε να κρατήσει το πλοίο με τα δόντια και τον αποκεφάλισαν - αλλά και ο ίδιος ο Αισχύλος ήταν οπλίτης στον Μαραθώνα και ναυμάχος στη Σαλαμίνα δέκα χρόνια αργότερα), στο μνήμα λοιπόν αυτού του τραγικού ποιητή έγραψαν πως ήταν ναυμάχος και πολέμησε μαζί με τους άλλους Έλληνες τους Πέρσες στον Μαραθώνα και στη Σαλαμίνα.
Πάει καιρός τώρα που το blog αισθάνεται πως δεν έχει τίποτε άλλο να γράψει, τίποτε περισσότερο να πεί. Νομίζει πως συνεχώς ανακυκλώνει τα ίδια και τα ίδια γνωστά πιά και κατανοημένα απ' την πλειοψηφία του λαού.
Όμως:
Μέρα με την μέρα, σχεδόν κάθε μέρα έρχονται στο φως μικρά και μεγάλα "κατορθώματα", ή λεπτομέρειες, ή απότοκα των κατορθωμάτων, των καθαρμάτων των μνημονιακών κυβερνήσεων. Κατορθώματα που σε προκαλούν να ανακυκλώνεις συνέχεια το μίσος και την οργή για τους παλιάνθρωπους εγκληματίες εκείνους, που με μιά καρέκλα εξουσίας και έναν παχουλό μισθό, πέταξαν τα πέπλα των προσχημάτων για να φανούν όπως είναι στην πραγματικότητα: απατεώνες, αγράμματοι, θρασύδειλοι, κοινωνικά σκουπίδια ανάξια λόγου.